540723b4b27bd5d12ed6e6b8_Icon-twitter.png

Fair use policy Darvis

Met onze FUP kunnen wij onze razendsnelle diensten blijven leveren met de beste service voor alle klanten, zodat u te allen tijde kunt blijven genieten van veiligheid, stabiliteit en vooral snelheid van dienstverlening. Om overmatig en/of oneigenlijk gebruik van onze diensten en overlast voor andere gebruikers te voorkomen, hanteren wij daarom een zogenaamde fair use policy (FUP). Net zoals een 'all you can eat' restaurant geen zakken eten mee naar huis mag nemen of voedselgevechten mag beginnen, zo zijn er ook regels voor onze onbeperkte dienstverlening.

Via ons monitoringsysteem monitoren we alle activiteiten op ons platform, zodat we onregelmatigheden direct opsporen. Onze limieten zijn erg ruim, dus in de praktijk ga je nooit over de limieten van ons fair use. In minder dan 0,01% van de gevallen wordt bewust of onbewust regelmatig misbruik gemaakt van onze dienstverlening. Voor die gevallen zoeken we samen naar de beste oplossing.

Wat mag niet?

Ons beleid is vele malen ruimer en flexibeler dan andere verhuurders, om jou het maximale uit de mogelijkheden te laten halen en ruimte te geven voor groei. Een aantal dingen zijn echter niet toegestaan:

  • Back-ups maken via uw eigen back-uptools of WordPress-plug-ins, aangezien wij veel back-ups van alle gegevens voor u maken.
  • Gebruik de opslagruimte van je hostingaccount voor andere doeleinden dan het hosten van een website.
  • Deel uw hostingaccount openbaar met anderen
  • Plaats auteursrechtelijk beschermde inhoud op uw hostingaccount
  • Gebruik uw hostingaccount voor bestandsopslag of het delen van bestanden
  • Gebruik je hostingaccount om te streamen
  • Gebruik inefficiënte of zware code, wat betekent dat er onredelijk veel resources van de server worden gevraagd.
  • Casino of volwassen websites of inhoud
  • Het is de afnemer niet toegestaan de dienst te gebruiken voor handelingen en/of gedragingen die in strijd zijn met de Nederlandse wet. Hier vallen onder meer, maar niet uitsluitend de volgende gevallen:
  • Het ongevraagd, of overmatig sturen van e-mails
  • Het wederrechtelijk inbreuk maken op auteursrechtelijk beschermde werken
  • Het verspreiden van kinderpornografie, seksuele intimidatie of het op andere wijze lastigvallen van personen via een account op onze servers
  • Het bewust, of onbewust overbelasten van de server
  • Het wederrechtelijk binnendringen in andere computers en/of computersystemen op het internet
Enkele voorbeelden
  • Voer uw eigen crawlerscripts uit
  • Grote WP alle importscripts
  • E-mailwaarschuwingen die elke minuut worden verzonden
  • Massa-e-mails verzonden vanuit een persoonlijke mailbox
  • Zware productfeeds of import

Geen zorgen

Wij zullen uw dienst nooit zomaar opzeggen, sluiten of u een factuur sturen. Als u zich niet houdt aan onze FUP en/of overlast veroorzaakt, nemen wij altijd eerst contact met u op. Zo kunnen we samen kijken naar de beste oplossing.

Als we zien dat er grote schade wordt toegebracht aan buitenstaanders, bijvoorbeeld door phishing-scripts of grote hoeveelheden spammail, ondernemen we direct actie. In vrijwel alle gevallen blijft uw website dus online, maar is er uit veiligheidsoverwegingen een beperkte mogelijkheid om bestanden aan te passen of te exporteren.

Bewaking van processorgebruik (CPU)

Alles wat er in je hostingpakket gebeurt, wordt berekend door de processor, de Central Processor Unit (CPU). Elke website heeft een bepaalde hoeveelheid CPU tot zijn beschikking, afhankelijk van het hostingpakket.

Die je alle ruimte biedt om de processor te gebruiken voor het afhandelen van processen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een script of plugin vastloopt in je website, waardoor er een piek ontstaat in het hostinggeheugen of de CPU van je hostingaccount. Dat is geen probleem, want onze monitor meet structureel gebruik. Als hier echter niets mee wordt gedaan en uw account gedurende langere tijd meer dan 20% van de serverbronnen gebruikt, moet actie worden ondernomen.

Oorzaak en oplossingen

De oorzaak is vaak te vinden in een zeer inefficiënt zwaar script of CMS, waar veel rekenwerk voor nodig is. Het kan ook zijn dat de scripts of het CMS efficiënt en geoptimaliseerd zijn, maar dat de website erg druk bezocht wordt. De nieuwste versies van PHP (vanaf 7.2.x) zijn aanzienlijk efficiënter in het gebruik van CPU. Probeer daarom altijd te upgraden naar de nieuwste PHP-versie, zie ook onze handleiding. Een tweede optie is het optimaliseren van uw website. Dit omvat caching, afbeeldingen comprimeren, ongebruikte plug-ins/extensies en thema's verwijderen, updaten naar de nieuwste versies, databasegebruik, scripting en nog veel meer.

Als de website al op een nieuwe PHP-versie draait en goed is geoptimaliseerd, kun je het beste upgraden naar een hostingpakket met meer middelen

Bewaken van het gebruik van de database (MySQL)

Vrijwel alle websites gebruiken één of meerdere databases om de gegevens op te slaan. We verzoeken u echter om uw database geoptimaliseerd te houden. Wanneer een van uw databases groter is dan 2Gb of wanneer deze een groot deel van de databasebronnen in beslag neemt, heeft dit een aanzienlijke impact op de algehele serverprestaties, waardoor websites op die server trager worden en dus ook uw eigen website. In dat geval verzoeken wij u uw database te optimaliseren. Ook intensieve zoekopdrachten (langere periode in de top 0,1% van het zoekopdrachtgebruik) kunnen aanleiding zijn om contact met ons op te nemen.

Oorzaak en oplossingen

De oorzaak kan liggen in een zeer grote databasetabel. Misschien staat er veel oude informatie in (bijvoorbeeld door verschillende plugins te testen) die opgeschoond moet worden, of is de tabel niet goed geïndexeerd. Er kan ook sprake zijn van een inefficiënte query (databasequery).

De beste oplossing is om de database te optimaliseren, ongebruikte of gebruikte data te verwijderen en queries zo optimaal mogelijk te formuleren.

Bewaking van het gebruik van werkgeheugen (RAM)

Als er in pieken een hoog RAM-gebruik is, zal er vaak ook een hoog CPU-gebruik zijn. Vind je dit dus in het overzicht in je Plesk panel, dan kun je hierboven naar CPU kijken voor oorzaken en oplossingen.

Monitoring voor gebruik van SSD-opslag

Voor de beste prestaties gebruiken we SSD-opslag, het snelste en meest geavanceerde opslagtype op de markt. Om SSD-opslag bij al onze hosting aan te kunnen bieden, zijn er een aantal richtlijnen voor gebruik:

  • Opslag moet worden gebruikt voor uw website
  • Het gebruik van uw account als Dropbox, back-up of ander type opslaglocatie is niet toegestaan. De krachtige SSD-opslag in uw hostingaccount is bedoeld voor uw website, om de hoogste snelheid te leveren.
  • Geen back-ups in je eigen account
    We staan niet toe dat je zelf back-ups opslaat binnen je hostingaccount. Wij maken al veel back-ups voor je en meerdere opslag in je account zelf is niet alleen overbodig maar vooral zonde. Naast de vele back-ups die we al voor je maken, kun je via Installatron ook gratis extra back-ups instellen en maken. Deze worden op een andere locatie opgeslagen en kunnen op elk moment worden aangemaakt en hersteld.
  • Meer dan 20Gb aan bestanden
    Als je meer dan 20 GB aan bestanden gebruikt, vragen we je om op te ruimen zodat je website op SSD kan blijven draaien. Denk hierbij met name aan back-ups of andere bestanden groter dan 1Gb (zoals logs of zip-bestanden). Als u meer dan 20 GB aan gegevens gebruikt, kunnen we uw account overzetten naar een eigen VPS.

Malware-bewaking

Ondanks de bekende beveiligingsinbreuken van onze firewall en patchman kan het toch gebeuren dat er ongewenst toegang wordt verkregen tot een website, bijvoorbeeld doordat er onveilige en niet bijgewerkte plug-ins worden gebruikt. We gebruiken de term malware voor bestanden of scripts die ongewenst op een website zijn geplaatst en kunnen leiden tot misbruik. Bijvoorbeeld voor het versturen van spam of het uitvoeren van aanvallen of phishingacties op anderen.

We gebruiken geavanceerde controles om websites dagelijks te controleren op malware (ongewenste code). Komen wij dit tegen op uw website, dan laten wij u dit direct weten, zodat wij zo snel mogelijk tot een oplossing kunnen komen. Hierin staan wij u volledig bij en bieden wij ook de mogelijkheid om malware professioneel door ons te laten opruimen.

Bandbreedtebewaking

Wij houden het gebruik in de gaten en nemen contact met u op als er veel bandbreedte gebruikt wordt. Grote veranderingen in het gebruik van bandbreedte geven vaak een goed signaal voor onregelmatigheden.

Monitoring voor e-mailgebruik

We hebben veel mogelijkheden op het gebied van e-mail en ook een premium oplossing.
In sommige gevallen nemen we echter contact met u op:

  • Mailbox groter dan 5Gb of totaal mailgebruik groter dan 15Gb
    Voor de mailboxen geldt geen onbeperkte ruimte. We nemen contact met je op als een van de mailboxen groter is dan 5Gb of het totale mailverbruik groter is dan 15Gb.
  • Zeer grote hoeveelheden e-mails in uw mailbox
    Als je meer dan 20.000 e-mails in je mailbox hebt, nemen we ook contact met je op. Zeer grote hoeveelheden e-mail hebben een negatieve invloed op het maken van back-ups, waardoor we geen hoge back-upfrequentie kunnen bieden.
  • Te veel e-mails per uur versturen
    Er zit een limiet aan het aantal e-mails dat binnen een uur kan worden verzonden: 125 e-mails per uur is het maximum. Kom je daarboven, dan kan het zijn dat er de rest van dat uur geen mail verstuurd wordt en komt je mail in de wachtrij te staan. Als u grotere hoeveelheden e-mail wilt versturen, neem dan contact met ons op.
  • Hoog percentage bounces
    Een bounce is een e-mail die niet succesvol kan worden afgeleverd, wat een negatieve invloed heeft op uw domein en IP-reputatie. Oorzaken kunnen zijn dat u 'meer werkende' e-mailadressen gebruikt of dat kwaadaardige code spam verstuurt vanaf uw e-mailadressen.
  • Als het aantal bounces te hoog is in verhouding tot de verzonden mails, dan wordt de verzending van de rest van dat uur uit voorzorg stopgezet.

Een paar tips

  • Verstuur grote mailings goed
  • Verstuur deze niet vanaf uw persoonlijke e-mailaccount maar vanuit een speciaal mailprogramma zoals Mailchimp, of vanaf uw website met de Mailpoet plugin in combinatie met Mailpro transactionele e-mail.
  • Ruim je mailinglijst regelmatig op door bounce-adressen of ontvangers die vaak niet openen uit te schrijven.
  • Doorstuurservers en Gmail
    Gebruik geen doorstuurinstellingen die naar een ander domein sturen
    Beter is het om je mail direct via webmail te lezen, of te importeren uit de andere mailbox. Lees ook Mail importeren via Gmail.
  • Goede uitgaande e-mail van uw website
    Stel uw uitgaande e-mail in op uw website voor de beste verzending. Zie daarvoor ook deze handleiding.
  • Captcha op formulieren
    Gebruik Captcha op formulieren op je website (bijvoorbeeld een berekening). Dit vergroot de kans. Veel spam blijkt afkomstig te zijn van formulieren die automatisch worden ingevuld door spambots. Een captcha kan dit voorkomen.
  • Grote bestanden
    Je kunt veel voorkomen als je zelf grote bestanden verstuurt via een dienst als Wetransfer en ook je contacten vraagt om daar gebruik van te maken. Hierdoor blijven grote bestanden buiten je reguliere mailbox.

Wilt u hoge resultaten, maar geen hoge rekening?

Darvis laat zien dat kwaliteit betaalbaar is!

Neem contact op